5 Exciting Technologies NASA's Developing So We Can Make It To Mars And Back

lunes, 19 de octubre de 2015

If you can make it here, you'll make it anywhere NASA really wants to go to Mars in the 2030s. Last week, the agency released a report about its progress and plans for the #JourneyToMars. Though the report is mostly filled with optimism and abstract goals, it does outline a few of the awesome/imp...

http://flip.it/heITV

Enviado a través de Flipboard, tu revista personal.
Consíguela gratis para mantenerte al día con las noticias que te interesan.

Read more...

GE reports strong profits off growing aviation sales

General Electric (GE) reported better than expected profits for the third quarter, stemming from jet engine and power turbine sales. GE revenue was $31.7bn (£20.5bn), down from $32.1bn last year, but helped by higher operating profits. GE reported a 4% revenue growth in the third quarter, despite...

http://flip.it/jxRNt

Enviado a través de Flipboard, tu revista personal.
Consíguela gratis para mantenerte al día con las noticias que te interesan.

Read more...

Europe and Russia mission to assess Moon settlement

The European and Russian space agencies are to send a lander to an unexplored area at the Moon's south pole. It will be one of a series of missions that prepares for the return of humans to the surface and a possible permanent settlement. The spacecraft will assess whether there is water and raw ...

http://flip.it/P8yhX

Enviado a través de Flipboard, tu revista personal.
Consíguela gratis para mantenerte al día con las noticias que te interesan.

Read more...

Defending your space against drones and other tech news

BBC Click's Jen Copestake highlight's the week's tech news including the shoulder mounted Drone Defender, which safely brings down drones invading your airspace, a brain-bending Minecraft marathon and the latest legal ruling on self-balancing scooters. More at BBC.com/Click and @BBCClick.

Enviado a través de Flipboard, tu revista personal.
Consíguela gratis para mantenerte al día con las noticias que te interesan.

Read more...

Robotic Bee copies puffins to fly and swim

Researchers at Harvard University have created a miniature robot which now has the ability to swim, fly and hover. The design was inspired by birds that can both fly and swim like the puffin. It is hoped the robots, which are slightly larger than a real bee, will eventually be able to help real i...

http://flip.it/4no1C

Enviado a través de Flipboard, tu revista personal.
Consíguela gratis para mantenerte al día con las noticias que te interesan.

Read more...

Indra presents the unmanned version of its P2006T MRI maritime reconnaissance and intelligence aircraft | Indra

http://www.indracompany.com/en/noticia/indra-presents-unmanned-version-its-p2006t-mri-maritime-reconnaissance-and-intelligence-airc

Read more...

Indra presenta la versión no tripulada de su avión de vigilancia marítima P2006T MRI | Indra



http://www.indracompany.com/noticia/indra-presenta-version-no-tripulada-su-avion-vigilancia-maritima-p2006t-mri

  • La aeronave ha completado las pruebas de viabilidad y demostración experimental
  • Indra se ha ofrecido a llevar a cabo las pruebas de certificación del sistema en el futuro centro de desarrollo de UAVs del aeródromo de Rozas, en Lugo
  • Se trata de un sistema de altas prestación de vigilancia y rescate y bajo coste operativo, que llegará al mercado a un precio altamente competitivo de 6 millones de euros 

Indra presenta la versión no tripulada de su avión de vigilancia marítima P2006T
Indra ha presentado en el ciclo de conferencias Maritime Reconnaissance & Surveillance celebrado recientemente en Londres la versión no tripulada de su avión de vigilancia marítima P2006T MRI.
El director general de Defensa y Seguridad de Indra, José Manuel Pérez-Pujazón, aprovechó la participación de Indra en el ciclo de conferencias para hacer el anuncio. La compañía ha llevado a cabo, dentro del proyecto denominado por la compañía como Targus, la adaptación de la aeronave, que ya ha superado las pruebas de viabilidad y de demostración experimental.

En este momento, Indra trabaja en la fase de certificación y pruebas del sistema. La compañía ha ofrecido a la Xunta de Galicia la posibilidad de desarrollar estas actividades en el centro de desarrollo de UAVs proyectado en las instalaciones del aeródromo de Rozas en Lugo.

El objetivo del desarrollo es poner en el mercado una aeronave no tripulada a un coste muy competitivo, inferior a los seis millones de euros por unidad. "Se trata de un sistema que ofrecerá una autonomía de vuelo de 12 horas, elevada capacidad vigilancia marítima y de búsqueda y rescate, y un coste de operación y mantenimiento imbatible", afirmó el director general de la compañía Pérez-Pujazón.

El P2006T MRI fue desarrollado inicialmente por Indra como una solución de vigilancia aeroportada de bajo coste basada en un avión ligero tripulado. Ha sido desarrollado para complementar los sistemas de vigilancia costeros que, como el SIVE en el caso español, han sido desplegados por diferentes países para la protección y vigilancia de sus fronteras marítimas.

Por su naturaleza, los sistemas de vigilancia costera ofrecen una cobertura eficaz de la zona comprendida entre la línea de costa y las 20 o 30 millas de distancia. Sin embargo, los intereses económicos de los países costeros se extienden más allá de esta distancia, hasta el límite de la zona marítima de exclusividad, situada a 200 millas de la línea de costa o, en su caso, hasta el punto medio que separe las costas de los dos países.
Este último es el caso del mar Mediterráneo, en el que a menudo las distancias entre las líneas de costa pertenecientes a diferentes países configuran zonas marítimas de exclusividad situadas entre las cincuenta y ochenta millas.

Un avión inteligente a coste asequible

Ejercer un control eficaz sobre estas zonas, dando respuesta al problema de la inmigración ilegal y contando con capacidad para responder a las crisis humanitarias que provoca, exige complementar los sistemas de vigilancia costera con medios de vigilancia aéreos o de superficie.
El P2006T MRI está precisamente diseñado para cubrir la vigilancia en estas zonas con un coste de operación muy reducido comparado con el de las aeronaves de vigilancia marítima tradicionales. La miniaturización y reducción de peso de los sensores radar, infrarrojos y Sistemas Automáticos de Identificación de Embarcaciones (AIS) requeridos para la misión permite su instalación en aeronaves ligeras, diseñadas para la aviación deportiva y de consumo bajo.
Este es el caso del P2006T MRI de Indra, que con una autonomía de seis horas en su versión actual –autonomía que doblará el nuevo sistema no tripulado-, un consumo de 32 litros de gasolina de automoción por hora de vuelo y unos costes de mantenimiento extremadamente reducidos permite la instalación e integración a bordo de un radar de barrido electrónico Seaspray 5000E (equipo estándar del arma aérea de la Royal Navy) una cámara visible e infrarroja de alta resolución, un sistema AIS, un radioenlace line of sight con un alcance eficaz de 180 millas náuticas, y un terminal inmarsat. Este terminal es capaz de transmitir en tiempo real a una estación de tierra la señal radar, video visible e infrarrojo, datos AIS y datos de navegación del avión, de manera que sean monitorizados desde tierra en tiempo real.
El P2006T MRI ha sido probado con éxito por la Guardia Civil española y por Frontex en la operación Indalo, que se desarrolla todos los veranos en la costa sur española; en la operación "CLOSEYE", desarrollada recientemente en aguas del canal de Sicilia; y en las demostraciones del Sistema Perseus de la Unión Europea efectuadas en aguas del mar de Alborán y del Mar Egeo. El buen rendimiento demostrado por el avión ha llevado a que la agencia europea Frontex lo haya seleccionado recientemente para emplearlo en las futuras operaciones de vigilancia aérea de fronteras marítimas y terrestres.
Indra

Indra, presidida por Fernando Abril-Martorell, es la multinacional de consultoría y tecnología número uno en España y una de las principales de Europa y Latinoamérica. La compañía es el socio tecnológico global para las operaciones en negocios clave de sus clientes. Ofrece soluciones de negocio, servicios de Tecnologías de la Información y sistemas integrados para clientes en todo el mundo. Indra tiene un modelo de negocio diferencial basado en sus propias soluciones (cerca del 65% del total de sus ingresos en 2014) con clientes líderes en industrias y geografías claves. En el ejercicio 2014 tuvo ingresos de 2.938 millones de euros (cerca del 60% de sus ventas son internacionales), 39.000 empleados, presencia local en 46 países y proyectos en más de 140 países. La compañía desarrolla una oferta de tecnología en soluciones y servicios para operaciones en varias industrias, como Energía e Industria; Servicios Financieros; Telecom y Media; Administraciones Públicas y Sanidad; Transporte y Tráfico; y Seguridad y Defensa.

Read more...

Tecnam to produce General Aviation aeroplanes in China

http://tecnam.com/News/New-Release/122/Tecnam-to-produce-General-Aviation-aeroplanes-in.aspx

Read more...

Lockheed develops laser weapon turret prototype for military aircraft [feedly]

----
Lockheed develops laser weapon turret prototype for military aircraft
// Air Force Technology News Press Releases

Lockheed Martin is developing a prototype laser turret that will enable the military aircraft to use laser weapon systems in order to combat enemy aircraft and missiles from any direction.
----

Shared via my feedly reader

Read more...

NASA Challenge Seeks Ways To Use Mars’ Natural Resources For Astronauts [feedly]

----
NASA Challenge Seeks Ways To Use Mars' Natural Resources For Astronauts
// Aero-News Network

In Situ Resource Utilization Challenge Offers $10,000 First Prize Living off the land is different when the land is 140 million miles away, so NASA is looking for innovative ideas to use in situ (in place) Martian resources to help establish a human presence on the Red Planet.
----

Shared via my feedly reader

Read more...

Lockheed Martin completes 60 tests of laser turret for high-speed warplanes [feedly]

----
Lockheed Martin completes 60 tests of laser turret for high-speed warplanes
// Gizmag Emerging Technology Magazine

Last year, Lockheed Martin began testing a new tactical laser turret for future warplanes. After 60 test flights Lockheed says the 360° capability of the turret system has been verified, moving the technology a step closer to deployment on tactical aircraft flying at near-supersonic speeds.

.. Continue Reading Lockheed Martin completes 60 tests of laser turret for high-speed warplanes

Section: Military

Tags: Lockheed MartinLaser weaponAircraft Related Articles: Lockheed Martin begins manufacturing vehicle-mounted laser weapon Lockheed Martin laser weapon takes out truck Many lasers become one in Lockheed Martin's 30 kW fiber laser Turret flight tests to pave the way for laser weapons on military aircraft Laser weapon adds sea-going craft to its list of conquests New "scalable effects" warhead demonstrated in flight test
----

Shared via my feedly reader

Read more...

Retrofittable unmanned system for navy boats takes to the water [feedly]

----
Retrofittable unmanned system for navy boats takes to the water
// Gizmag Emerging Technology Magazine

In the waters near Portsmouth Naval Base, a small black boat recently roared about with no one at the controls. It hadn't run amok after the pilot fell overboard, but was instead a demonstration of a new robotic system developed by ASV and BAE Systems. The technology package can be retrofitted to the Rigid Inflatable Boats (RIB) used by the Royal Navy (RN) to turn them into high-speed, autonomous, unmanned reconnaissance and surveillance platforms.

.. Continue Reading Retrofittable unmanned system for navy boats takes to the water

Section: Marine

Tags: MarineBAE SystemsRobotic Related Articles: BAE Systems and the Open University design atmospheric monitoring system for UK subs HMS Artful completes maiden dive Construction of Royal Navy's new River class OPVs gets underway Paralyzed woman walks again with 3D-printed robotic exoskeleton Largest ship ever built for the Royal Australian Navy begins final sea trials Britain's most advanced attack sub ever on sea trials
----

Shared via my feedly reader

Read more...

Surprise asteroid to give Earth a Halloween flyby [feedly]

----
Surprise asteroid to give Earth a Halloween flyby
// Gizmag Emerging Technology Magazine

An asteroid designated 2015 TB145 will pass by the Earth at around 1.3 lunar distances (approximately 310,000 miles or about 499,000 km) on October 31 this year. Estimated to be anywhere between 280 to 620 m (918 to 2,034 ft) in diameter and traveling in excess of 126,000 km/h (78,293 mph), the asteroid was discovered less than two weeks ago using the Pan-STARRS array in Hawaii and is the largest object to so closely approach our planet in recent times.

.. Continue Reading Surprise asteroid to give Earth a Halloween flyby

Section: Space

Tags: AstronomyAsteroidNASA Related Articles: Caught on video: Asteroid impacts on Moon's surface Asteroid to miss Earth by less than 20,000 miles next month Astronomers spot bizarre six-tailed asteroid Create your own hi-res 3D model of a stellar outburst Nullarbor fireball cameras lead scientists to location of rare meteorite 1,400 megapixel telescope powered-up to spot earthbound asteroids
----

Shared via my feedly reader

Read more...

China's anti-corruption watchdog targets aviation industry - Reuters

http://www.reuters.com/article/2015/10/19/china-corruption-airlines-idUSL3N12J1U220151019

Read more...

China's Anti-Corruption Watchdog Targets Aviation Industry - Airwise

http://news.airwise.com/story/chinas-anti-corruption-watchdog-targets-aviation-industry

Read more...

Iran rejects criticism of its missile test

http://www.spacewar.com/reports/Iran_rejects_criticism_of_its_missile_test_999.html

Read more...

Antonov selects PW150A engine for AN-132 - IHS Jane's 360

http://www.janes.com/article/55335/antonov-selects-pw150a-engine-for-an-132

Read more...

Feds observe demo of unmanned firefighting helicopter - KTVZ

http://www.ktvz.com/news/feds-observe-demo-of-unmanned-firefighting-helicopter/35840330

Read more...

FAA to require registration for unmanned aircraft - ATWOnline

http://atwonline.com/technology/faa-require-registration-unmanned-aircraft

Read more...

ANALYSIS: Boeing and Airbus up the ante in China

http://www.flightglobal.com/news/articles/analysis-boeing-and-airbus-up-the-ante-in-china-417445/

Read more...

US Army watches demonstration of Hero 30 loitering weapon

http://www.flightglobal.com/news/articles/us-army-watches-demonstration-of-hero-30-loitering-w-417935/

Read more...

F-35 ejection seat fix expected by 2016 amid safety concerns

http://www.flightglobal.com/news/articles/f-35-ejection-seat-fix-expected-by-2016-amid-safety-417937/

Read more...

Virgin Atlantic scraps A330 Upper Class Dream Suite

http://www.runwaygirlnetwork.com/2015/10/18/virgin-atlantic-scraps-a330-upper-class-dream-suite/

Read more...

Newsletter

* indicates required

Otra iniciativa de...

Otra iniciativa de...
http://sandglasspatrol.com

Contacto

[E-Mail]

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP