Iberia crece en Tokio desde el 20 de octubre

martes, 23 de octubre de 2018



nota de prensa




A partir del 20 de octubre serán cinco las frecuencias semanales a Japón, dos más que la oferta actual



· Ofrecerá en 2019 más de 150.000 asientos, un 60 por ciento más que en 2017



· Iberia lanza hoy un concurso en Facebook que permitirá a sus seguidores ganar 120.000 avios, suficientes para dos billetes a Japón ida y vuelta



· Precios especiales de lanzamiento desde 589 euros ida y vuelta desde Bilbao, Málaga, Sevilla o Valencia; 599 euros desde Barcelona o 675 desde Madrid




A partir de esta semana Iberia aumenta su oferta a Tokio de tres a cinco vuelos semanales director, un 60 por ciento más.



Esta aumento coincide con el segundo aniversario del inicio de los vuelos a la capital japonesa, en octubre de 2016.





Ahora Iberia vuela desde Madrid los martes, viernes y domingos y, a partir del día 20, se suman los jueves y sábados. Estos serán los horarios de la ruta Madrid-Tokio a partir de este sábado:









Esta ruta es la única que conecta de manera directa España con Japón y esta programación ha sido diseñada para ofrecer también buenas conexiones desde 22 ciudades españolas, entre las que se encuentran A Coruña, Alicante, Asturias, Barcelona, Bilbao, Gran Canaria, Granada, Málaga, Mallorca, Santander o Tenerife.



La buena acogida que ha tenido esta ruta tanto en Japón como en España, ha facilitado que Iberia apueste fuerte por este mercado con un crecimiento del 60 por ciento a partir de ahora. En 2019 ofrecerá más de 150.000 asientos en la ruta.




Japón con Iberia desde sólo 599 euros y con más vuelos· Vuela a Tokio desde 599 euros ida y vuelta desde Madrid; 589 euros desde Bilbao, Málaga, Sevilla o Valencia; o 599 euros desde Barcelona
· La aerolínea acaba de ampliar de tres a cinco frecuencias semanales, creciendo así un 60 por ciento
· Además, ha lanzado un concurso en Facebook que permitirá a sus seguidores ganar 120.000 Avios, suficientes para dos billetes a Japón ida y vuelta


Tokio en promoción


Con motivo del incremento de oferta de Iberia a Tokio, la compañía lanza hoy un concurso en Facebook que permitirá a sus seguidores ganar 120.000 avios, suficientes para dos billetes a Japón ida y vuelta. Para participar, tan sólo hay que visualizar un vídeo sobre Japón en el perfil de Iberia y dejar un comentario sobre qué lugar de Japón preferiría conocer.



Además, Iberia ofrece precios especiales en www.iberia.com a Tokio desde Madrid desde 675 euros ida y vuelta; desde Bilbao, Málaga, Sevilla o Valencia, desde 589 euros; o desde Barcelona desde 599 euros.





La experiencia comienza en el vuelo


No cabe duda de que uno de los principales atractivos de viajar a Tokio es conocer su cultura, y para que esto pueda empezar a disfrutarse en el mismo vuelo, Iberia ha diseñado el servicio a bordo con detalles nipones como menús basados en su gastronomía tanto en clase Turista como en Business, con opciones como el pato braseado en soja, langostinos con pollo katakuriko o noodles yakisoba.



Además, para una mejor atención a los clientes de esta nacionalidad, la compañía dedica a estos vuelos tripulantes de origen japonés, así como ofrece opciones de entretenimiento a bordo tanto nativas en la biblioteca digital, como versiones subtituladas en la sección de cine, o edición en japonés deRonda, la revista a bordo propia de Iberia.

Read more...

La Consejería de Conocimiento amplía el plazo para presentarse a los XIV Premios Alas a la Internacionalización

Nota de prensa




Las empresas tienen hasta el 2 de noviembre para inscribir su candidatura a estos galardones organizados por Extenda



La Consejería de Conocimiento, Investigación y Universidad ha ampliado, hasta el próximo 2 de noviembre, el plazo para presentar candidaturas a los XIV Premios Alas a la Internacionalización de la Empresa Andaluza 2018. Con estos galardones, organizados por Extenda-Agencia Andaluza de Promoción Exterior, se reconoce la labor de las empresas del sector exterior de la comunidad en los mercados internacionales como las verdaderas protagonistas del gran salto que ha dado Andalucía en materia de exportaciones.



Los Premios Alas se conceden en cinco modalidades: iniciación a la exportación, ecommerce internacional, empresa exportadora, implantación exterior y trayectoria Internacional. Para las cuatro iniciales las empresas deben presentar candidaturas y para la última es el jurado principal el encargado de proponer a las firmas candidatas.



Andalucía vive el mejor momento de su historia moderna en comercio exterior, como segunda comunidad más exportadora de España, siendo la que más ha aportado al crecimiento de las exportaciones nacionales entre enero y julio de 2018. Con el último dato conocido, la región ha exportado en los siete meses de 2018 productos por valor de 19.775 millones de euros, un 9,3% más interanual, con un superávit de 955 millones de euros.



Estos datos refuerzan los de 2017, que cerró como el mejor año de la historia, con 30.913 millones, un 15,3% más que en 2016, y en el que se contabilizó el segundo superávit comercial consecutivo del siglo XXI. Son cifras nunca antes registradas, que están muy por encima de los crecimientos nacionales y de las principales economías avanzadas; y que ratifican la mejor década de la historia, al haberse duplicado la factura exportadora por primera vez en menos de diez años, con un 114% más exportado entre 2009 y 2017.



Esta evolución de las exportaciones supone el mayor cambio experimentado en la economía andaluza en la última década, al haberse duplicado su peso en el PIB regional. Igualmente, contribuye a la creación y viabilidad de empresas y a generar empleo de calidad. En el último ejercicio se sumaron 1.044 nuevas empresas a la exportación, 229 de ellas exportadoras regulares (que llevan al menos cuatro años seguido exportando), y se incrementó en 38.173 los empleos ligados a las exportaciones, para alcanzar un total en Andalucía de 381.859 puestos de trabajo en el sector exterior, 21.871 empresas exportadoras y 5.040 exportadoras regulares.



Con estos datos, se hace más necesario que nunca reconocer y poner de ejemplo ante toda la sociedad la labor que realizan las empresas activas en el exterior y sus profesionales, una tarea que reconoce la Junta de Andalucía desde que en el año 2000 se pusieron en marcha los Premios Alas, que actualmente se convocan de forma bienal.



Cinco modalidades de premios



En su XIV edición, los Premios Alas se otorgarán en cinco modalidades. La primera, que distingue la iniciación a la exportación, está dirigida a las empresas que comienzan su actividad internacional. En la categoría de empresa exportadora se reconoce a las firmas con ventas exteriores consolidadas que van abriendo mercados. En el caso de la implantación en el exterior, se premia a aquellas empresas con inversión internacional; y en la modalidad de ecommerce internacional se distingue a empresas que en el desarrollo de su actividad exterior empleen de forma sistemática y planificada el comercio electrónico o ‘ecommerce’, con la tecnología como método y fin de la comercialización. Por último, la sección de trayectoria internacional, se divide en dos categorías, una para compañías y otra para instituciones o personas que tengan consolidada su presencia y reconocimiento en los mercados internacionales, habiendo contribuido también a dar a conocer Andalucía en el mundo. En esta categoría las empresas candidatas son propuestas por el jurado principal.



Los Premios Alas carecen de dotación económica y su organización la desarrolla Extenda, con la especial colaboración de las delegaciones territoriales de Conocimiento y Empleo de la Junta de Andalucía en las ocho provincias.



Fases y jurados provinciales y regional



El desarrollo de los Premios Alas consta de un plazo de presentación y selección de candidaturas, elección de finalistas provinciales y elección de ganadoras en sus diferentes modalidades. En su desarrollo participan de forma activa, como miembros los jurados (provinciales y regional), empresas de reconocido prestigio, medios de comunicación y representantes empresariales de todas las provincias, así como de la propia Administración.



Las candidaturas que se presenten a las modalidades de iniciación a la exportación, empresa exportadora e implantación exterior accederán a una primera fase de carácter provincial, en la que sus respectivos jurados territoriales podrán designar a una finalista por cada provincia en cada una de estas tres modalidades.



En una segunda fase, el jurado principal, igualmente participativo y presidido por la consejera de Conocimiento, Investigación y Universidad, Lina Gálvez, en su calidad de presidenta de Extenda, designará a las ganadoras por cada modalidad, eligiendo entre las finalistas provinciales de las tres categorías mencionadas.



En el caso de la categoría de ecommerce internacional, el jurado principal decidirá la firma ganadora directamente entre todas las candidaturas que se hayan presentado en toda Andalucía. Además, corresponde a este jurado conceder los dos premios en la modalidad de trayectoria internacional, eligiendo de entre las candidaturas que propongan sus propios integrantes, tanto para la categoría de empresa, como para la de institución o persona.



Bases e inscripción de candidaturas



Las empresas que quieran participar en los Premios Alas podrán descargar las bases completas y el boletín de inscripción en la web de Extenda www.extenda.es. Las solicitudes de participación a las categorías de iniciación a la exportación, empresa exportadora, implantación en el exterior y ecommerce internacional) podrán remitirse hasta el 19 de octubre a la dirección de Extenda en C/ Marie Curie nº5 Sevilla 41092, por fax al 955128281 y por correo electrónico a premiosalas@extenda.es.



Los Premios Alas ganan el prestigio que le otorga la entidad de las empresas que los consiguen. Algunas de las últimas ediciones han sido: Grupo Alvic; Galgus (antiguamente Aoifes Solutions); Aceitunas Torrent; Premo; Masaltos; Ghenova Ingeniería; Alhóndiga La Unión; Seabery Soluciones; And & Or; Grupo Medina; Genera Mobile Solutions; Xtraice; Agro Sevilla; Antonio Leyva; Acesur; Cunext Cooper; Cosentino; Núñez de Prado; Piscifactoría Sierra Nevada; Hidral; o Bronpi Calefacción. También desde hace dos ediciones, ha sido reconocida la trayectoria, como entidades relevantes en comercio exterior, de la Asociación de Empresarios del Mármol de Andalucía (AEMA) y el Consejo Andaluz de Cámaras de Comercio Industria y Navegación de Andalucía.

Read more...

ELIMCO AEROSPACE lidera un proyecto pionero en Europa para la inspección de espacios interiores mediante drones






Nota de prensa



El proyecto IDRON permitirá aumentar la eficiencia de los procesos de inspección en espacios confinados, reduciendo los riesgos laborales





Sevilla, 18 de octubre de 2018.- Elimco Aerospace, compañía andaluza especializada en soluciones tecnológicas de alto valor añadido para los sectores aeroespacial, defensa, ferroviario y naval, entre otros, lidera IDRON, un proyecto pionero en Europa para la utilización de drones en la inspección de espacios confinados. La compañía, perteneciente al Grupo Tecnológico Ingemont, está desarrollando esta iniciativa junto a la Empresa Metropolitana de Abastecimiento y Saneamiento de Aguas de Sevilla (EMASESA), la Universidad de Sevilla y el Centro Avanzado de Tecnologías Aeroespaciales (CATEC). Este proyecto, financiado por la convocatoria RETOS Colaboración del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad, situará a España como referente y líder en Europa en la aplicación de tecnologías para la inspección de este tipo de espacios.



El proyecto IDRON tiene como objetivos minimizar los riesgos laborales y aumentar la eficiencia en los procesos de inspección, así como incrementar la competitividad y diferenciación de las empresas que lo llevan a cabo.



Actualmente, las inspecciones requieren de personal cualificado, con numerosas medidas de seguridad y altos períodos de paradas técnicas en planta, por lo que se convierten en un proceso largo, de elevado coste, tedioso y arriesgado. En este sentido, el proyecto supondrá un avance tecnológico y aportará una serie de ventajas competitivas que permitirán cambiar de forma drástica la forma en la que se realizan este tipo de inspecciones por medios convencionales.



IDRON presenta una serie de factores diferenciadores respecto a otros proyectos, ya que se desarrollará para cualquier tipo de espacio confinado y funciona con un sistema autónomo de navegación por el cual se programa un recorrido con total libertad de movimientos, eliminando el error humano. Además, incluye un sistema de seguridad que le permitirá operar de forma fiable en este tipo de espacios de difícil acceso.



Asimismo, el proyecto IDRON cuenta con un enorme potencial de desarrollo y escalabilidad. El uso de drones autónomos es totalmente aplicable a todo tipo de sectores y en este tipo de entornos es verdaderamente útil, dado que esta tecnología resuelve tareas que reúnen las 3Ds (dirty, dangerous and dull, en su expresión inglesa), proclives a ser automatizadas.





Sobre Elimco Aerospace



Elimco Aerospace es una compañía impulsada por el Grupo Tecnológico Ingemont que ofrece soluciones tecnológicas de alto valor añadido para los sectores aeroespacial, defensa, ferroviario y naval, entre otros. En el sector aeronáutico es un referente en la creación de soluciones customizadas en ingeniería, fabricación y servicios de sistemas eléctricos, electrónicos y aviónica, siendo experta en la gestión integral de productos o sistemas automáticos, simuladores, unidades de control de cabina, consolas y equipos embarcados de alta complejidad, apostando por el desarrollo de la I+D+i y la prestación de servicios en FAL. La compañía participa en los principales programas de Airbus, entre los que destacan los aviones A380, A400M, A330MRTT, Eurofighter y los helicópteros Tiger y NH90.



Read more...

Northrop Grumman and Airbus Finalize Agreement on “Wing of Tomorrow” Program



Press release







Agreement positions company for work on next generation composite manufacturing technology




DULLES, Va. – Oct. 16, 2018 – Northrop Grumman Corporation (NYSE: NOC) announced today it has finalized a Cooperation and Research Agreement to work closely with Airbus on the Wing of Tomorrow program. The three-year agreement expands the current Northrop Grumman relationship with Airbus and explores complex composite wing stiffener forming automation with out-of-autoclave material systems through an investment in equipment, test articles and engineering support. This relationship positions Northrop Grumman for future potential high-rate production opportunities.




“This agreement builds on Northrop Grumman’s valuable working relationship with Airbus and its partners. Our work with Airbus is an important component of growth in the commercial aerospace structures business,” said Wendy Williams, vice president and general manager, aerospace structures, Northrop Grumman. “We are excited about the advanced composite manufacturing technology being developed to support the Wing of Tomorrow concept, and our team is eager to continue our long-term relationship with Airbus on their future endeavors.”

Northrop Grumman is currently producing composite fuselage stringers and frames for the Airbus A350 XWB -900 and -1000 variants at its state-of-the-art Aircraft Commercial Center of Excellence facility in Clearfield, Utah. The company has successfully delivered more than 200,000 Airbus A350 parts since the inception of the program.

Northrop Grumman’s proprietary automated stiffener forming process has been instrumental in the development and manufacture of high-rate production composite stringers and frames that are extremely high quality, affordable and dimensionally precise. This technology will be evolved to the new material systems, geometries and processing needs of the future while maintaining the superior benefits of a highly automated production process.

The Airbus Wing of Tomorrow program will address future aggressive aircraft production rates and the requirement for wings to be made faster and more affordably. The program will explore the best materials, manufacturing and assembly techniques, as well as new technologies in aerodynamics and wing architecture.

New material experimentation represents a major part of the program, and lower-cost composite technologies currently being pursued could enable wing components to be produced with significantly reduced equipment and tooling costs, along with enabling a faster production cycle. Increased use of composite materials also opens up new possibilities in terms of wing configuration and construction.

Northrop Grumman is a leading global security company providing innovative systems, products and solutions in autonomous systems, cyber, C4ISR, space, strike, and logistics and modernization to customers worldwide. Please visit news.northropgrumman.com and follow us on Twitter, @NGCNews, for more information.

Read more...

Boeing Delivers First 787-9 to Juneyao Airlines. Delivery marks the first one for a privately-held Chinese airline



press release




SEATTLE, Oct. 19, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] delivered the first 787-9 Dreamliner for Shanghai-based Juneyao Airlines. The new, super-efficient Dreamliner will also be the first widebody commercial jet operated by a privately-held Chinese airline.

"This delivery is our airline's biggest milestone and marks a big step toward expanding our network in China and beyond," said Wang Junjin, Chairman, Juneyao Airlines. "As the market-leading widebody model, the 787-9 Dreamliner will play a key role in our global business growth."

Juneyao Airlines, previously an all-Airbus operator, mainly offers flights from Shanghai to more than 50 cities across China. In introducing the long-range 787 Dreamliner, the carrier is looking to expand its international network and increase flights to Southeast Asia, Japan and Korea.

The 787-9 is part of a family of three airplanes that offer long ranges and unmatched fuel efficiency in the 200 to 350 seat market. The 787-9 can carry 290 passengers and fly up to 7,635 nautical miles (14,140 km), while reducing fuel use and emissions by 20 to 25 percent compared to older airplanes. Passengers will appreciate a more comfortable flight thanks to the Dreamliner's large windows, lower cabin altitude, smooth-ride technology, and other amenities.

"We are delighted to welcome Juneyao to the growing 787 Dreamliner family. We are confident that the Dreamliner's fuel efficiency, range and passenger-pleasing features will power the next stage of Juneyao Airlines' expansion," said Ihssane Mounir, senior vice president of Commercial Sales & Marketing at The Boeing Company. "This delivery marks the first of 10 787-9 Dreamliners for Juneyao and their emergence as an international carrier."

To ensure a smooth introduction of the Dreamliner, Juneyao Airlines will use Boeing Global Services' pilot training. The airline will also employ electronic flight bag in the flight deck to improve operational efficiency. On other aircraft, Juneyao uses Boeing's tailored charting services and flight planning solutions.

The 787 Dreamliner is the fastest-selling widebody jet in history with nearly 1,400 orders since its launch. More than 700 of those Dreamliners have entered service around the world, helping airlines open 210 new, non-stop routes and saving more than 28 billion pounds of fuel.

Read more...

[Photo] Airbus and China Airlines present A350-900 with special joint livery





press release




Taiwan’s China Airlines (CAL) has taken delivery of its newest A350-900 aircraft, which features a unique joint livery that combines the airline’s distinctive plum blossom logo with Airbus’ exclusive A350 XWB carbon fibre pattern.


Following this delivery, China Airlines today has 14 A350-900 aircraft in its fleet. The airline operates these aircraft on non-stop long-haul routes, including services from Taipei to Europe and North America as well as on selected routes in the Asia-Pacific region.

Since entry into service in 2015, the A350 XWB has established itself as the new long-range leader in the larger twin aisle category. Over 200 aircraft are already in service with 22 airlines, flying primarily on long-haul routes.

At the end of September 2018, Airbus had recorded a total of 890 firm orders for the A350 XWB from 46 customers worldwide, already making it one of the most successful widebody aircraft programmes ever.

Innovations introduced with the A350 XWB Family include the latest aerodynamic design, carbon fibre fuselage and wings, plus new fuel-efficient Rolls-Royce engines. Together, these features translate into unrivalled levels of operational efficiency, with a 25 percent reduction in fuel consumption, compared with older generation aircraft of the same size, as well as significantly lower maintenance costs.

Read more...

Airbus Helicopters to showcase H135 as future Navy helicopter trainer during U.S. Navy Fleet Fly-In event



press release




GRAND PRAIRIE, Texas, Airbus Helicopters will showcase the versatile and market-leading H135 aircraft as the future training helicopter for the U.S. Navy at the Naval Helicopter Association’s Fleet Fly-in at Naval Air Station Whiting Field in Pensacola, Florida from October 22-26.

“Airbus Helicopters is convinced the H135 is the best solution to prepare the next generation of U.S. Navy pilots for decades to come, both technically and economically,” said Chris Emerson, President of Airbus Helicopters, Inc. and Head of the North America region. “We look forward to demonstrating why this aircraft is the best solution for the Navy’s helicopter training needs.”

Airbus pilots will conduct orientation flights with U.S. Navy pilots and other stakeholders to demonstrate the H135’s capabilities at the October fleet fly-in.

Equipped with the most advanced technologies available like 4-axis autopilot and One Engine Inoperable (OEI) training mode, the FAA Instrument Flight Rules (IFR) Certified H135 provides future aviators with an ideal platform for training missions, a critical requirement for the Navy as it trains its pilots over water and in reduced visibility.

“As a twin-engine helicopter, the H135 provides a training environment most similar to the Navy’s warfighting rotorcraft fleet, creating opportunities for cost and operational efficiencies compared to a single-engine aircraft,” said Scott Tumpak, vice president of military programs at Airbus Helicopters, Inc.

With its maneuverability, cockpit visibility, advanced safety features, endurance, and best-value performance attributes, the H135 is the preeminent military training helicopter in the world. More than 130 units are providing training for military pilots in 13 countries, including Germany, Switzerland, the United Kingdom, Australia, and Japan.

The H135 has executed over 300,000 military training flight hours. Globally, the H135 operates in more than 60 countries and has flown more than 4.8 million hours.

The H135 boasts the Airbus-developed, state-of-the-art Helionix avionics package designed by pilots specifically for helicopters. The H135’s advanced cockpit design improves pilots’ situational awareness while reducing workload, which enhances safety. The high-set main rotor and Fenestron® shrouded tail rotor contribute to improved operational safety.

Airbus produces the U.S. Army’s primary training helicopters, the twin-engine UH-72A Lakota. Since contract award in 2006, Airbus has delivered 431 Lakotas on time, on cost and on quality. Also, the Lakota is the primary trainer aircraft for the Navy’s Advanced Test Pilot School in Patuxent River, Md.

The H135 trainers for the Navy will be produced at the company’s facility in Columbus, Miss., where the Lakota is manufactured. The Columbus workforce is comprised of more than 40 percent U.S. military veterans.

“A multi-mission and economical workhorse, the H135 is the right tool to support U.S. Navy initial pilot training. Airbus’ global success in delivering rotary wing training platforms is recognized worldwide,” Tumpak added.

About Airbus

Airbus is a global leader in aeronautics, space and related services. In 2017 it generated revenues of € 67 billion and employed a workforce of around 129,000. Airbus offers the most comprehensive range of passenger airliners from 100 to more than 600 seats. Airbus is also a European leader providing tanker, combat, transport and mission aircraft, as well as one of the world’s leading space companies. In helicopters, Airbus provides the most efficient civil and military rotorcraft solutions worldwide.

Read more...

Ariane 5 successfully launched from Kourou: BepiColombo is now on its long ‘braking path’ to Mercury



press release




  • Two missions in one will travel 8.5 billion kilometres through the inner solar system
  • Industrial consortium of 83 companies from 16 countries led by Airbus
  • @BepiColombo @ESA_Bepi @esascience @ESA_MTM @JAXA_MMO #Mercury #VA245 #Kourou @AirbusSpace



Kourou, 20 October 2018 – The European-Japanese BepiColombo mission to Mercury was successfully launched this morning, Saturday 20 October, at 03:45 am (CET) from the spaceport in Kourou (French Guiana) on an Ariane 5 launcher. The satellite built by Airbus for the European Space Agency (ESA) and Japanese Space Agency (JAXA) is now embarking on its long journey of some 8.5 billion kilometres through the inner solar system, reaching our solar system’s innermost planet in seven years.



After arrival in 2025, for the first time two space probes will simultaneously observe Mercury and its environment. Plans include using cameras to map the planet’s surface more precisely than ever before. Data collected from 16 scientific instruments will provide insights into the geological and chemical composition of the planet, along with its structure, the characteristics of its magnetic field and how it interacts with the solar wind.



“This very complex mission is the result of a truly inspiring international cooperation among 83 companies from 16 European countries and Japan”, said Nicolas Chamussy, Head of Space Systems. “This international effort, with Airbus teams from five countries, is the natural consequence of humanity's desire to discover more about this little known planet and the origins of our solar system. All great missions come with challenges: Airbus had to develop sophisticated thermal control solutions and even “special” solar arrays, capable of tilting 75 degrees away from the Sun to limit the temperature. Now its challenge is to complete the journey safely and deliver the science we're all waiting for."



The Ariane 5 launched ‘Bepi’ into space at ‘escape velocity’ – the speed required for an object to break free of the Earth’s gravitational pull. This will allow the space probe to enter a solar orbit similar to that of the Earth at speeds of around 120,000 km/h. During its journey to Mercury, BepiColombo will make several braking manoeuvres to adjust its orbit, allowing it to make a slow approach towards the planet.



In order to achieve this, the control centre – the European Space Operations Centre (ESOC) in Darmstadt, Germany – has plotted a sophisticated course through the inner solar system. It will apply the brakes just 60 days into the journey to reduce Bepi’s speed: an electric propulsion system and a total of nine planetary swing-bys (one of the Earth in April 2020, two of Venus and six of Mercury) will provide BepiColombo with the energy it requires. A maximum of two of the four xenon-propelled ion thrusters will be employed at any one time during the long journey; these will be used on more than 700 days in total, up to four months of which without interruption. The thrusters will be powered by two 1.8 x 14-metre solar arrays. The ion thrusters, a further chemical propulsion system and the solar arrays are located on the Mercury Transfer Module (MTM), the propulsion module for the interplanetary voyage to Mercury.



With the journey totalling some 8.5 billion kilometres – the equivalent of travelling from the Earth to Neptune and back again – Bepi will actually travel 38 times the maximum distance between the Earth and Mercury. After travelling for seven years and completing 18 orbits around the Sun, the MTM will be jettisoned in 2025. From that point onwards, the orbiters will power themselves using solar energy and their own propulsion system. The space probe will then swing into orbit around Mercury before each orbiter enters its own orbit and begins the actual scientific exploration of the planet.



About BepiColombo
BepiColombo is a joint project of the European Space Agency (ESA) and Japanese Space Agency (JAXA). As the prime industrial contractor, Airbus leads a consortium of 83 companies from 16 countries. ESA, JAXA and Airbus worked together to set the scientific objectives of the mission, a basis that was then used to develop the BepiColombo research satellite. The impressive space probe consists of four elements: ESA’s Mercury Planetary Orbiter (MPO) and JAXA’s Mercury Magnetospheric Orbiter (MMO), the Sunshield and Interface Structure (MOSIF) for the MMO and the Mercury Transfer Module (MTM). BepiColombo is 6.4 metres high and weighs four tonnes. The mission is named after Italian mathematician and engineer Professor Giuseppe ‘Bepi’ Colombo (1920–1984), who was instrumental in the success of the Mariner 10 mission that flew by Mercury three times in 1974-75.




https://www.airbus.com/space/space-exploration/bepicolombo.html

Read more...

Newsletter

* indicates required

Otra iniciativa de...

Otra iniciativa de...
http://sandglasspatrol.com

Contacto

[E-Mail]

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP